Meest gestelde vragen
Bestellen en betalen
Wat zijn de verzendkosten van een pakketje?
Verzending geschiedt via DHL. Je pakketje wordt verzonden met een "track & trace" code.
Je kunt kiezen voor de optie Bezorging of de optie Ophalen bij DHL locatie bij jou in de buurt. De verzendkosten zijn € 4,50 voor Bezorging aan huis en € 3,95 voor Ophalen bij een DHL locatie.
Hoe kan ik betalen?
Je kunt betalen met iDeal, Bancontact en PayPal. Bij deze manieren van betalen wordt de factuur in mijn administratie meteen op'betaald'gezet. Ook kun je het factuurbedrag handmatig via de bank overmaken. Houd er wel rekening mee dat, wanneer je kiest voor bankoverboeking het langer kan duren voordat de bestelling in mijn administratie als betaald wordt aangemerkt en de bestelling hierdoor wat later verzonden kan worden.
Mijn betaling is niet gelukt. Moet ik mijn bestelling opnieuw plaatsen?
Je hoeft je bestelling niet opnieuw te plaatsen. Het artikel is al voor je gereserveerd. Na een half uur zal er een mail naar je verzonden worden, waarmee je alsnog kunt betalen.
Ik heb geen bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen. Wat nu?
Kijk eerst eens in je SPAM box. Het komt vaker voor dat de bevestigingsmail daarin terecht komt. Heb je binnen een uur na bestelling nog geen bevestigingsmail ontvangen, dan is er iets mis gegaan. Neem dan contact met me op via Whatsapp of het contactformulier
Er klopt iets niet met mijn bestelling. Wat nu?
Hoewel ik mijn uiterste best doe de bestelling goed af te handelen, kan het voorkomen dat er toch iets is mis gegaan. Neem in dat geval zo snel mogelijk contact met me op via Whatsapp of het contactformulier
Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op.
Verzenden patronen en pakketjes
Hoe lang duurt het voor ik een digitaal patroon via de mail ontvang?
Een digitaal patroon wordt gewoonlijk binnen 48 uur na betaling per email verzonden.
Waarom krijg ik na bestelling van een digitaal patroon niet meteen een download?
Om de prijs van een patroon zo laag mogelijk te houden, zodat ook mensen met een wat kleinere beurs gebruik kunnen maken van een patroon, heb ik gekozen voor handmatige verzending.
Ik heb mijn digitale patronen niet binnen 48 uur ontvangen. Wat nu?
Kijk eerst eens in de SPAM box. Het komt vaker voor dat de mail met de patronen daar terecht is gekomen. Als daar ook niets te vinden is dan is er iets mis gegaan. Neem contact met me op via Whatsapp of het contactformulier.
Waarom krijg ik bij een bestelling van een groter aantal patronen meerdere mails?
Indien je een aantal patronen tegelijk hebt besteld, is het totale bestand soms te groot om in één enkele mail verzonden te worden. In dat geval ontvang je de PDF patronen in een aantal aparte mails.
Ik heb de mail met het bestelde patroon in PDF ontvangen, maar ben het kwijt. Kan ik mijn patroon opnieuw ontvangen?
Helaas niet! Patronen worden slechts éénmalig verstrekt. Download ze daarom meteen na ontvangst en sla ze veilig op of print ze meteen.
Hoe lang duurt het voor ik een fysiek pakketje ontvang?
Je pakketje wordt met een track & trace code verzonden via DHL. Binnen Nederland wordt het pakket doorgaans de volgende dag bezorgd. Door drukte kan het gebeuren dat het pakket langer onderweg is dan gepland. De bezorgduur van pakketten naar het buitenland hangt af van de bestemming.
Kan ik mijn fysieke bestelling naar een ander adres laten verzenden?
Ja, dat kan. Tijdens het bestelproces kun je een ander afleveradres invullen.
Ruilen en retourneren
Kan ik poppenkleding retourneren?
Ik doe mijn uiterste best om de kwaliteit te leveren die je verwacht. Mocht je niet tevreden zijn met de poppenkleding, dan kun je het binnen 14 dagen na ontvangst op eigen kosten retourneren. Het retour dient vooraf eerst aangemeld te worden per email.
Poppenkleding die gebruikt, handmatig veranderd of gewassen is kan niet worden geretourneerd. Tevens dient het artikel in de originele staat en verpakking te worden teruggestuurd. Na ontvangst zal het bedrag binnen 30 dagen worden teruggestort op je rekening. De kosten van retourneren worden niet vergoed. Nappi Poppenkleertjes behoudt zich het recht voor retourzendingen te weigeren of om slechts een gedeelte van het aankoopbedrag terug te betalen wanneer het vermoeden bestaat dat het artikel is gebruikt, is beschadigd of niet in de originele staat is geretourneerd. Dit geldt ook voor artikelen die niet binnen 14 dagen zijn teruggestuurd.
Helaas kan een gepersonaliseerd artikel niet geruild of retour gezonden worden.
Ik heb het verkeerde patroon besteld en ontvangen. Kan ik het ruilen?
Helaas kan een patroon, zowel digitaal als geprinte versie, niet worden geruild of retourgezonden. Omdat het patroon gemakkelijk te dupliceren of af te drukken is, is het niet aan te tonen dat het patroon niet gebruikt is.
Foto's bij de patronen.
Waar kan ik de foto's die bij mijn patroon geplaatst zijn terugvinden?
Op de pagina Tips en foto's bij de patronen kun je per patroon doorklikken naar de juiste foto's. Scroll naar beneden en klik op het patroonnummer.
Waarom zijn de foto's niet duidelijk op mijn digitale patroon?
Helaas ben ik niet in het bezit van een professioneel computerprogramma. Daardoor is de kwaliteit van de kleurenfoto's op het patroon niet optimaal. Hiervoor mijn oprechte excuses. Gelukkig kun je op de pagina Tips en foto's bij de patronen de foto's van de werkbeschrijving goed bekijken. Klik op het betreffende patroonnummer en je wordt doorgelinkt naar de foto's die bij jouw patroon geplaatst zijn.
Algemene vragen
Voor welke poppen zijn de patronen en/of poppenkleertjes geschikt?
Voor het ontwerpen van patronen en de kleertjes voor een pop van 40-45 cm. gebruik ik als paspop de Baby Born pop van 43 cm. van Zapf CreationAG.
Voor het ontwerpen van patronen en de kleertjes van een pop van 32-36 cm. gebruik ik als paspop de Paola Reina Gordi babypop van 34 cm. en de Baby Born Little van 36 cm. van Zapf CreationAG.
De patronen zijn haast altijd ook geschikt voor andere poppen van soortgelijke afmeting. Dit geldt ook voor de kleertjes.
Op deze pagina: Over de poppen en hun maten vind je verdere informatie en een maattabel, waarmee je gemakkelijk je eigen popje kunt opmeten.
Staan er ook naaitips op de website?
Op de pagina Tips bij de patronen vind je heel veel handige naaitips. Bij de meesten staat ook een link, waardoor je nog beter geïnformeerd wordt over een bepaalde handigheid of naaitip.
Kan ik ook een cadeaubon kopen?
Er is geen officiële verkoop van cadeaubonnen via de webshop. Indien je interesse hebt in een cadeaubon dan kan ik die persoonlijk voor je maken. Ik schrijf een leuke cadeaukaart met het te besteden bedrag en een speciale code er op. Je bepaalt zelf de hoogte van het bedrag. Houd er wel rekening mee dat het bedrag van de cadeaubon exclusief verzendkosten is.
Neem voor verdere informatie contact met me op via Whatsapp of het contactformulier
Heeft Nappi een stenen winkel?
Nee, Nappi heeft geen stenen winkel. Wel kun je een afspraak maken om de spulletjes bij Nappi thuis in Heusden te komen bekijken of een bestelling op te halen. Neem hiervoor contact met me op via Whatsapp of het contactformulier